Ronnie O’Sullivanilla olivat säännöt hakusessa – ajautui väittelyyn tuomarin kanssa

Ronnie

Ronnie O’Sullivan joutui sääntöjen kertauskurssille keskiviikkona pelatussa ottelussa Barry Hawkinsia vastaan.

O’Sullivan joutui pahaan tilanteeseen kolmannessa freimissä, kun legenda oli lyönyt kahdesti ohi punaisista palloista. Kolmas perättäinen ohilyönti olisi tarkoittanut erätappiota. Tuomari huomautti tästä O’Sullivania ennen kolmatta lyöntiä ja tämä sekoitti legendan pasmat.

O’Sullivan ei voinut ymmärtää sääntöä, vaikka se on täysin selviö. The Rocket yritti perustella tilannetta sillä, että yhdenkään punaisen pallon molemmat sivut ei ole näkyvillä. Tämä vapaapallosta tuttu sääntö ei kuitenkaan ole tässä tapauksessa voimassa, vaan se riittää, että joku punaisista on näkyvissä.

– Pitääkö se sääntö paikkansa? Tiesitkö sinä tämän? O’Sullivan tiedusteli tuomarilta sekä vastustajaltaan Barry Hawkinsilta.

Ottelua tuomaroinut Ben Williams vielä lisäsi, että sääntö on ollut voimassa ainakin niin pitkään, kun hän on toiminut tuomarina. Joten kyseessä ei ole mikään tuore muutos, sillä Williams on ollut tuttu näky tuomarina jo vuosien ajan.

O’Sullivan halusi varmistaa tilanteen vielä myös otteluvalvojalta, minkä jälkeen legenda suostui vasta suorittamaan lyöntinsä.

Tilanteesta julkaistiin video World Snooker Tourin Twitter-tilillä ja samalla vitsailtiin myös O’Sullivanille annettavasta joululahjasta.

Ronnie O’Sullivan ajautui väittelyyn tuomarin kanssa